Het Dierenwarenhuis is primair een echte winkel. Een winkel met een bezoekadres, openingstijden, voorraad om direct mee te nemen, een kassa- met spaarsysteem voor loyale klanten en en een paar mensen (wij dus). Het Dierenwarenhuis heeft nu ook tijdelijk een webshop waar ongeacht of je al klant bent een klein deel van het assortiment kunt bestellen en binnen Nederland kan laten opsturen. Aankopen via de webshop zijn niet gekoppeld aan ons spaarsysteem en prijzen en acties op de website kunnen een enkele keer afwijken van de prijzen in onze winkel.
Natuurvoeding voor dieren
Het Dierenwarenhuis is gespecialiseerd in natuurvoeding voor met name hond en kat. Dit is veelal lokaal geproduceerd voer met zo min mogelijk kunstmatige geur, kleur of smaakstoffen. Natuurlijke gezonde voeding is, wat ons betreft, voeding die zo goed mogelijk aansluit bij de spijsvertering van het huisdier. Rauw/verse voeding (uit de diepvries) is in onze beleving een belangrijke component. Dit bieden wij uitgebreid aan in onze winkel maar, vanwege complexiteit bij verzending, niet in onze webshop. Voor een completer, persoonlijk advies blijft een bezoek aan de winkel aan te bevelen. Voor leuke, aantrekkelijke aanbiedingen en acties is er nu dus ook onze Pop-Up Webshop.
Beschikbaarheid
De producten in de webshop bieden wij ook aan in onze winkel. Het kan daarbij in uitzonderlijke situaties voorkomen dat een online besteld product nét is uitverkocht. We zullen dan contact met u opnemen waarbij we een alternatief bieden en altijd de keuze laten om het aankoopbedrag terug te storten.
Verzendkosten
Gratis verzending bestaat niet. Bestelde producten moeten worden verpakt, bij een transporteur worden aangeboden, vervoert naar een logistiek centrum, daar worden gesorteerd en dan in de juiste bestelwagen door een bezorger bij de consument worden aangeboden. Soms wel 2x.
De logistieke keten worden door gratis verzending gereduceerd tot een kostenpost in plaats van een gewaardeerde dienstverlening. Wij rekenen in onze webshop met een bijdrage in de verzendkosten van € 6,95 bij bestellingen tot 20kg. Wij bieden bij besteding vanaf € 69, met een maximum gewicht van 20kg) rekenen wij geen bijdrage in verzendkosten (wat in feite neerkomt op een extra korting van 6,95 – want gratis bezorgen bestaat niet).
Bij bestellingen boven 20kg zijn de extra verzendkosten (dus wat het meer weegt dan 20kg) voor de consument 15,- per 20kg. Een pakket tot 40kg met een aankoopbedrag van meer dan 69,- heeft dan 15,- bijdrage in de verzendkosten. Het kan dan voor de consument goedkoper zijn, als dat kan, om meerdere bestellingen van maximaal 20kg samen te stellen. Wij kunnen dit achteraf niet corrigeren/restitueren.

Ruilen/Retour
Voeding, artikelen in uitverkoop en meer dan 15% afgeprijsde artikelen kunnen niet worden geretourneerd. Als een product niet aan verwachtingen voldoet kan het – voor eigen rekening – worden geretourneerd door het terug te sturen dan wel persoonlijk terug te brengen (ook dan zijn de transportkosten voor de klant, toch?). We zullen het product en de claim beoordelen en dan omruilen of er voor kiezen het aankoopbedrag eventueel onder aftrek van de kosten van initiële verzending terug te betalen. Ook voor garantie-claims geld dat alle verzendkosten tussen winkel en de consument voor rekening van de consument zijn. Bij het retourneren in de winkel geven we ook geen vergoeding voor de brandstof- en eventuele parkeerkosten.
Afbeeldingen en productinfo
De in de webshop gebruikte afbeeldingen zijn afkomstig van leveranciers of door ons zelf gemaakt. Afbeeldingen kunnen altijd enigszins afwijken van het opgestuurde product. De in de Pop-Up Webshop aangeboden producten hebben een beperkt aantal afbeeldingen en beperkte beschrijving waarbij het doel is dat de consument kan vaststellen wélk product er wordt besteld. Om goede afwegingen te maken welke producten het beste geschikt zijn zal het veelal wenselijk zijn om aanvullende informatie op te vragen. Dit kan via email info@hetdierenwarenhuis.nl of telefonisch binnen openingsuren door te bellen met 040-20133715.
Klanttevredenheid
Ook bij onze klanten van onze Pop-Up Webshop streven we naar volledige klanttevredenheid. Kortom is iets niet naar wens, dan laat het ons weten per mail, telefoon of in de winkel. Met een beetje goede wil komen we er altijd wel uit, dat lukt ons al meer dan 23 jaar!




